Aan alle lezers van mijn blog.
Ik zal proberen zo duidelijk mogelijk te zijn in mijn beschrijvingen van alles wat ik hier plaats.
Wil je iets weten vraag het gerust.
Zo mogelijk kom ik hier dagelijks om eventuele berichtjes te lezen.
Veel plezier op deze site.

Layouts

Pagina's

dinsdag 3 december 2013

Gehaakt kroontje

Nu eens iets gehaakt.
Dit is leuk voor koninginnedag of om op een kaart vast te maken, je kan er ook een speldje achter zetten dan heb je een broche.

Begin met een ketting van 10 losse.
1e toer; steek de haaknaald in de 2de losse vanaf de haaknaald, 1 vaste in iedere steek (9 vasten).
2de en 3de toer; haak 1 losse en keer het werk en weer 1 vaste in iedere steek (9 vasten).
4de toer; haak 8 losse en keer het werk en zet dit vast in de 4de steek met een vaste, haak 6 losse sla 1 steek over en zet het vast in de 6de steek met een vaste, haak 8 losse en zet vast in de laatste steek met een halfvaste.
5de toer; haak 1 losse en keer het werk, haak 8 vaste om de eerste boog, haak om de 2de boog 3 vaste,  3 losse, 1 halfvaste in de 1ste losse (picot) haak nog 3 vaste op de 2de boog, haak 5 vaste op de 3de boog en sluit af met een halfvaste in de laatste steek van de vorige toer.
Wil je er een broche van maken knip de draad dan lang af zodat je met deze draad het speldje vast kan zetten.

De kroon naar wens versieren. 

Veel plezier met het maken van het kroontje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten