Aan alle lezers van mijn blog.
Ik zal proberen zo duidelijk mogelijk te zijn in mijn beschrijvingen van alles wat ik hier plaats.
Wil je iets weten vraag het gerust.
Zo mogelijk kom ik hier dagelijks om eventuele berichtjes te lezen.
Veel plezier op deze site.

Layouts

Pagina's

vrijdag 21 maart 2014

Ballenkaarten

Hallo allemaal

Het heeft door privé omstandigheden wat lang geduurd maar hier ben ik weer.

In januari heb ik bij de workshop van stampinback 2 leuke kaarten gemaakt met golfballen in de hoofdrol.
Er is gewerkt met de stampinback kit sheet 144 (de tekst zit niet in de kit)
We begonnen met een kaart met een transparante voorkant.
De basis is een dubbele crème kleurige kaart waaruit een vlak van 9 x 9 cm was uit gestanst.
Deze kaart wordt aan de voorzijde bewerkt met het stencil brick wall van stampinback.
Daarna moest het pergamano velletje bestempeld worden met versamark embossing inkt en het stempel van de verbrijzelde ruit, na het stempelen meteen bestrooien met zilver embossing poeder en het poeder smelten met de heattool tot het poeder gesmolten is en blinkt.
Plak het velletje aan de binnenkant van de kaart voor de opening.
Plak een kader van 11 x 11 cm (buiten maat) en 9 x 9 cm (binnen maat) aan de voorkant  ter afwerking over de opening en doe hetzelfde aan de binnenkant.
Stempel 2 grote golfballen op stampinback karton  met stazon jet black en knip ze netjes uit.
Plak een bal met foam tape op de voorkant op het gat in de ruit en plak de andere bal aan de binnenkant op dezelfde plaats.
De tekst "HOLE IN ONE" op  een reep wit kaart karton stempelen, de zijkanten inknippen en bewrken met een zwarte stift.
Plak de tekst met foam tape op de kaart.


Zelf heb ik de kaart thuis ook al een keer gemaakt en dit is het geworden.


De tekst zet ik er pas op als ik weet wat de bestemming gaat worden.

De 2e kaart die we maakten is een relatief simpele kaart maar toch heel leuk.

De basis voor deze kaart is een dubbele witte kaart 13,5 x 13,5 cm.
Hierop is een rode kaart geplakt van 11,5 x 11,5 cm.
Als laatste het witte stampinback karton 11 x 11 cm wat is gestempeld.

Stempel met zwarte stazon en de grote golfbal de achtergrond (3, 4, 3, 4) en stempel de golfbal een maal op een stukje rood karton.
Knip de bal op het rode karton uit en plak het op de kaart (3e rij 3e bal) met foam tape precies over de gestempelde bal.

De tekst is gemaakt met behulp van een tekst stempel waarvan de tekst in stukjes is geknipt.
Deze tekst stukjes zijn in een andere volgorde gelegd zodat er een nieuwe tekst ontstaat.
Mat de tekst op rood karton en en plak de stukjes op de kaart.


Ook deze kaart heb ik thuis even gemaakt en ook dit keer weer zonder tekst die komt later.


De foto's zijn soms van wat slechte kwaliteit dit komt doordat er verhoogde delen op de kaarten zitten en ze zijn gescand.

Veel plezier weer met kijken en eventueel het zelf uitproberen.

Groetjes Jacqueline.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten