Aan alle lezers van mijn blog.
Ik zal proberen zo duidelijk mogelijk te zijn in mijn beschrijvingen van alles wat ik hier plaats.
Wil je iets weten vraag het gerust.
Zo mogelijk kom ik hier dagelijks om eventuele berichtjes te lezen.
Veel plezier op deze site.

Layouts

Pagina's

vrijdag 23 mei 2014

Stampinback Challenge mei

Hallo hier weer een kaart voor de Stampinback challenge.
Dit keer heb ik er voor gekozen om een drieluik kaart te maken.
Het thema was dit keer "gebruik een kleur".

De basis is wit linnenkarton van 27 cm x 13,5 cm en deze gerild op 9 en 18 cm en als een harmonica gevouwen.

De stempels die ik gebruikt heb zijn van Stampinback van de sheet 146B.
Ik heb gestempeld op aquarelpapier van 7,5 cm x 12 cm.
Stempel eerst de dames hoofdjes en het potlood met stazon Ganache en masker alle stempelafdrukjes.
maak nu de achtergrond met behulp van het Stampinback stencil "circles 1" en de Distress inkpad "antique linnen".
Bevestig het kaartje aan de achterzijde tegen het stencil, stempel nu met de inktpad zodat er een grof patroon ontstaat op het papier verwijder het stencil en laat even drogen.
Herhaal dit ook met de andere 2 kaartjes.

Kaartje 1

Neem een stuk bruin biaisband en bevestig dit diagonaal op de kaart met 2 nietjes (ik heb de nietjes vooraf eerst gekleurd met Stazon Ganache)
Stempel eerst de teksten en daarna de test streepjes, gebruik hiervoor verschillende kleuren bruin.
Ik heb de volgende kleuren gebruikt: Antique linnen (inktpad en stift), Brushed corduroy (inktpad en stift), Tea dye (stift) en Vintage photo (stift) allemaal van Distress en de Ganache van Stazon.
Als laatste heb ik 3 verschillende knopen vast gezet op de kaart met beige slagers koord.

Kaartje 2

Voordat je de maskers verwijderd eerst nog de spetters bij het bovenste gezicht stempelen met Stazon Ganache.
Verwijder nu de maskers en kleur de gezichten en het potlood in met waterpastel krijtjes en een water penseel of een fantastix en een beetje water.
Stempel tenslotte nog het teststreepje met Brushed corduroy.

Kaartje 3

Neem een stuk canvas band en stempel met Stazon Ganache een patroon op het band en bevestig met 2 nietjes die net als bij het eerste kaartje met inkt gekleurd zijn.

Mount nu alle gestempelde kaartjes op een stuk donker bruin linnen karton van 8 cm x 12,5 cm daarna op een stuk licht bruin linnen karton van 8,5 cm x 13 cm.

Plak nu de 3 kaartjes op de witte kaart.


Ik wens jullie weer veel kijk plezier en een mooi week-end.

Groetjes Jacqueline

4 opmerkingen:

  1. Dank je wel voor je prachtige bijdrage aan de Stampinback Card Challenge

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een schitterende kaart...eigenlijk meteen 3 in 1..succes met de Stampinback Challenge :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En deze keer ben jij de gelukkige winnaar van de SBCC met deze prachtige creatie.
    Je mag in de webwinkel ter waarde van 14,75 euro een unmounted sheet uitkiezen en bestellen. Wij zorgen dan dat het gratis naar je verzonden wordt.
    Gefeliciteerd !!!!

    BeantwoordenVerwijderen